Burning bright

Píše se rok 1812 a nadpřirozené schopnosti jsou veřejnosti dobře známy. Někdo je však považuje za něco, na čem se dá moc dobře vydělat. Své o tom ví Elinor Pembroke, jejíž otec jí ihned poté, co se dozvídá o její schopnosti ovládat oheň, chce provdat. Ta se však najednou cítí jako ptát v kleci. Rozhoduje se mu vzepřít a připojuje se královskému námořnictvu. 

Historické fantasy? Sem s tím, prosím. Jsem těmito knihami v poslední době posedlá. Jejich atmosféra je totiž nepopsatelně úžasná a skutečná. Jinak tomu není ani u Burning bright. Příběh sice nezačíná nijak svižně a z počátku může někoho lehce odradit, ale rozhodně stojí za to. Postupem času se začnete cítit jako součást příběhu, ne-li jako jedna z postav

V této knize se neustále něco děje. Ať už se jedná o Elinor a její rodinu, její nový začátek u námořnictva, cestování, bitvy, poznávání nových míst nebo třeba setkání s piráty. Příběh se nikdy nezastavuje a pouze nabírá obrátky. Osobně jsem si velice užívala to, jak posádka proplouvá zcela novými místy jako je Karibik a jak se dostává na nádherné ostrovy. Kdo by se nechtěl podívat na Bahamy nebo Jamajku? Máte-li obzvlášť rádi piráty, tak vás jistě potěší zmínka o Port Royal nebo třeba proslulé Tortuze. Je mi to jasné, já jsem také velký fanda Pirátů z Karibiku. 

Burning bright nemá jen naprosto nádhernou obálku, ale také opravdu vyvedené postavy. Elinor je přesně ten typ hrdinky, ze které byste chtěli mít nejlepší kamarádku. Není to jen slečinka z vyšších řad zvyklá pouze na luxus. Nevadí jí ušpinit si ruce a být součástí pouze mužské posádky jí nepřipadá tak hrozné. Kromě ní si nelze neoblíbit kapitána Milese Ramsayho. Je doslova chodící charisma. 

A víte, co? Žádná přehnaná romance se nechystá. Vzájemná chemie mezi Elinor a Milesem je vidět hned na začátku, ale přesto se celá kniha soustředí na piráty a bitvy. V tomhle případě bych možná uvítala, kdyby to bylo naopak. Na mě bylo v knize až moc "námořnických věcí a problémů" a to mě těch více než tři stran nebavilo. 

Trochu mne i mrzí, že se čtenáři nic moc nedozvědí o již zmíněných zvláštních schopnostech. Elinořina schopnost ovládat a hasit oheň se zde bere tak trochu jako samozřejmost. Já bych uvítala něco málo o tom, proč určití lidé tyto schopnosti získávají a poznala více takto obdařených lidí. Ona kniha totiž působila více jako historický román než fantasy.

Burning bright je první knihou osmidílné série o ženách se zvláštními schopnostmi napříč historií. Z knihy nejsem příliš odvařená, ale její motiv a provedení se mi moc líbilo. Chybělo tomu jen opravdu málo. Velice se těším na to, s čím autorka přijde v druhém díle. 

Název: Burning bright
Série: The Extraordinaries #1
Autor: Melissa McShane 
Datum vydání: 15. srpna 2016

Za recenzní e-knihu děkuji serveru netgalley.com.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat