Passenger


Máte-li rádi německou knižní sérii Drahokamy a hledáte něco podobného a možná o něco víc dobrodružnějšího, Passenger se nabízí jako skvělá volba. Etta je nadanou houslistkou, jenže jedno z jejích vystoupení nejde podle plánu. zcela nečekaně a nedobrovolně Etta opouští 21. století a ocitá se v 18. století na lodi plné námořníků. Kniha vás vcucne do víru neověřitelného děje a společně s hlavní hrdinkou procestuje obrovskou část historie.

No možná vás nevcucne úplně ze začátku, ale jistě brzy. V prvních chvílích se Etta snaží neztratit hlavu a a pochopit celou tu situaci s cestováním v čase. Samotnou mne tohle nudilo a nejednou jsem přemýšlela o tom, že knihu odložím. Pokud ale stejně jako já vydržíte a dostanete se přes prvních sto padesát stránek, nebudete litovat

V úvodě jsem sérii Drahokamy nezmínila jen tak pro nic. Kniha Passenger mi jí totiž celkem dost připomínala. I v této knize totiž cestovatelé pátrají po přístroji, se kterým by mohli ovládnout čas. Etta se v doprovodu Nicholase vydává na dlouhou cestu napříč stoletími, aby zabránili ostatním cestovatelům změnit budoucnost a zachránili Ettinu matku.

V knize jsem si naprosto zamilovala způsob cestování v čase. Alexandra Bracken zvolila skvělý způsob průchodů mezi jednotlivými místy a časy. Tyto průchody jsou strategicky umístěné v nejrůznějších místech světa. Aby Etta a Nicholas tyto průchody nalezli, musí následovat zašifrovaný dopis, který Ettě zanechala matka. Společně tak během své cesty navštívili Londýn, Paříž, Angkor Wat, Damašek a Palmyru. 

Díky knize jsem si doslova a do písmene připadala, jako bych na těchto místech společně s hlavními postavami byla také. Celé se to podařilo nádherně vystihnout a popsat. Passenger je dle mého názoru jeden z nejlepších příběhů o cestování v čase. Až na těch prvních 150 stránek. To byl opravdu porod. 

Etta ani Nicholas mi zatím příliš k srdci nepřirostli. Jednoduše to nejsou postavy, na kterých by mi příliš záleželo. Někoho možná zarazí, že něco takového říkám zrovna o dvou hlavních postavách, jejichž příběhy kniha sleduje, ale to tak. Nicholas se dle mě příliš neprojevil a nadále je obsypaný množstvím tajemstvích. S Ettou je to zcela naopak, ale spíše jde o její náturu, která není to pravé ořechové pro mě. U obou mi také neskutečně chyběl humor. 

V minulosti jsem četla autorčinu knihu The darkest minds a ačkoliv se mi líbila, tak jsem už v sérii nepokračovala. Z knihy Passenger jsem rozhodně mnohem více nadšená a pokračování s názvem Wayfarer, které vyjde začátkem příštího roku, si určitě nenechám utéct.

Název: Passenger
Série: Paseenger #1
Autor: Alexandra Bracken
Datum vydání: 5. ledna 2016
Počet stran: 486

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

3 komentáře:

  1. Stopadestá stránek? Si tak čtu tu recenzi, říkám si jo, jo, má pravdu, ten začátek je fakt děsná nuda (jsem asi na straně padesát) a pak jsem si v hlavě vykřikla - cože stopadesát? :D Tyjo.

    OdpovědětVymazat
  2. Strašně dlouho už jsem nečetla/neviděla nic s tematikou cestování v čase! Určitě se po téhle knížce podívám. Viděla jsem, jak proběhla youtubem, ale anotace mě předtím moc nezaujala. Díky za doporučení! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se díky knížce Kniha posledního soudu od Connie Willis zamilovala do cestování v čase.

    OdpovědětVymazat