Festival humbook a Ruta Sepetys


Všichni blogeři a čtenáři se jistě těšili na 15. říjen. Ten den se konal zcela poprvé literární festival nazvaný Humbook. Na jeho organizaci se podílela dvě velká nakladatelství CooBoo a Fragment. Celodenní akce se konala v Praze v Sále Elektra na Vltavské. 

Ačkoliv jsem chtěla dorazil už na dvanáctou, ale nebylo to možné. V tu dobu jsem se teprve vracela celá nevyspalá z Dánska. Proto jsem dorazila až na Rutu Sepetys, na kterou jsem se těšila už několik let. Jsem nesmírně ráda, že vše konečně vyšlo a ona k nám mohla dorazit. 

Ruta je nesmírně milá, pozitivní a usměvavá osoba a sama byla stejně jako všichni z nás nadšená, že na Humbooku může být. Během své krátké besedy, kterou skvěle tlumočila Romana Bičíková, nám prozradila něco ze svého života před kariérou spisovatelky, něco o své rodině a důvodech pro psaní. Nezapomnělo se ani na to, proč vlastně píše historické příběhy a co jí k nim tolik táhne. Pro někoho, kdo miluje minulost a historii tak jako já, to byla skvěle strávená (asi) hodinka. Samozřejmě jsem si nenechala ujít možnost nechat si její nejnovější knihu Sůl moře podepsat. 

Po Rutě jsem však už zamířila domů. Ano, na Humbooku jsem se moc neohřála, ale ukrutně se mi chtělo po nepohodlné noci v autobuse spát. Přišla jsem sice o Christophera Paoliniho, ale co se dá dělat. Navíc pro mne byly problémem prostory festivalu. Především klimatizace, která buď chyběla nebo chudák vůbec nestíhala. Několikrát se mi během besedy chtělo omdlít a tak jsem se modlila, abych už byla venku. Celý den bych tam asi určitě nevydržela.

Jinak byl Humbook ale opravdu skvěle zorganizovaný. Nechyběl stánek s knihami k zakoupení, občerstvení, šatna, možnost nechat si vytisknout fotky z instagramu a ani přednášek a akcí nebylo zrovna málo. Velice mě i potěšila VIP taška plná skvělých knih a dalších maličkostí. 

Už těď se těším na další ročník a na to, kteří autoři nás navštíví příště.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat