Nejlepší knihy roku 2016

Je to tu. Rok 2016 je oficiálně u konce a otěže převzala sedmička. Stejně jako každý rok jsem v průběhu celého roku dávala dohromady seznam dvaceti nejlepších knih, které se mi dostaly do rukou. Těch dvacet nejlepších jsem vybírala z celkem sedmdesáti přečtených knih, což je sice nižší číslo, než jsem měla v plánu, ale i tak se musím pochválit. Sedmdesátka je krásné číslo. 


1. Grave expectations
Série The ministry of curiosity je mojí nejoblíbenější historickou fantasy a každičký díl je naprosto skvělý. Obzvlášť jsem si oblíbila čtvrtý díl Grave expectation, který je jedna velká jízda. Máte-li rádi viktoriánský Londýn, nadpřirozené schopnosti a pár živých mrtvých, tak tohle bude to pravé pro vás. ****

2. Beauty in the ashes
Někdy je možné najít jednu z nejlepších knih až na úplném konci roku. Beauty in the ashes bylo nečekaným překvapením, u kterého jsem strávila téměř pět hodin v kuse a nemohla se od příběhu odtrhnout. Jde o neskutečně emocionální knihu, u které jsem si pěkně pobrečela. Každý fanda knih Colleen Hoover si tuhle jistě užije. *****

 “Nope,” I smiled. 
“Fine,” he agreed, “we’ll get a tree and some decorations, whatever.” 

3. Family
Jestli jste ještě neslyšeli o sérii Mad in Wonderland, tak to ihned napravte. O něčem takovém se vám totiž ještě jistě ani nezdálo. Jde o moderní a naprosto fenomenální převyprávění Alenky v říši divů. Nikdy nezklame a s každým novým dílem napíná mojí zvědavost. Poslední díl Family se navíc tak neskutečně povedl! *****

4. Glittering court (recenze)
Ačkoliv je Glittering court neskutečná slátanina, tak mě paradoxně velmi bavila a četla se jedna báseň. Děj se v knize netáhne, spíše až neskutečně letí kupředu a čtenář se proto vůbec nenudí. Pevně doufám, že stejně dobré bude i pokračování, které vychází v dubnu. ****

5. Dám ti slunce (recenze)
U této knihy jsem vůbec nečekala, že se mi zalíbí. První kapitoly mne nijak zvlášť nebavily a tak nějak jsem si myslela, že Dám ti slunce bude propadák. Jenže vše se postupem času změnilo a ve výsledku jsem velmi mile nadšená a čtení si užila. ****

6. The watchmaker's daugher
Jistě víte, že série The last necromancer od C. J. Archer patří mezi mé nejoblíbenější. Proto jsem si nenechala utéct ani její novou knihu The watchmaker's daughter. Opět se jedná o historické fantasy odehrávající se ve viktoriánské Anglii. Najdete v ní i trochu té romantiky, což já samozřejmě moc ráda. Za mě tedy velký potlesk, opět se autorce podařilo napsat něco bombastického. *****

7. Night owls
Night owls je naprosto parádní! Jde o contemporary knihu o dívce, která v nočním autobuse potká kluka. Zní to jednoduše, jenže byste nevěřili, co vše se z toho vyklube. Sama jsem byla dost mile překvapená. Kromě té romantiky zde naleznete i rodinné a mentální problémy. Dokonalá kombinace. *****

“Doing nothing can cause as much damage as doing something.” 

8. Swear on this life
Zde jde o new adult knihu o dívce, která při četbě nejnovějšího bestselleru zjišťuje, že čte svůj vlastní příběh z dětství. Je odhodlaná jejího autora najít. Ke knize jsem do dostala přes Colleen Hoover, která knihu na svém instagramu doporučovala. Neváhala jsem a do knihy se pustila. Ta mne ihned vtáhla do sebe. Po dlouhé době to je opravdu zajímavá adult kniha s hloubkou, kterou vřele doporučuji. *****

9. Under rose-tainted skies (recenze)
Jste fandové knih Všechny malé zázraky, Eleanor a Park, Hvězdy nám nepřály nebo Nebe je všude? Tak to zkuste tuhle skvělou emocionální knihu. Norah už několik let nevyšla ze svého domu. Trápí jí OCD a fobie snad ze všeho. Moc by si přála jít ven, mít přátelé, jít na vysokou, cestovat. Její situace jí to však nedovoluje. Jednoho dne spatří zcela nového kluka. Kluka, který se zrovna nastěhoval naproti. Lukovi se Norah od prvního pohledu moc líbí a tím jedním setkáním přes okno to rozhodně neskončí. *****

“Sometimes things are going to happen and the only way out is through.”

10. Dospělost je mýtus
Tohle je dokonalost! Sbírka krátkých a výstižných komiksů jakoby byla napsaná o mně. A to doslova. Moc jsem se u knihy pobavila a těším se na další díl. *****

11. Harry Potter and the cursed child (recenze)
Tuhle knihu jsem si nemohla odpustit. Který fanda HP by se na ní netěšil. Úplně podle mých představ to nebylo, ale zažít si Bradavice od znova prostě stojí za to. Navíc, Scorpius je naprosto nejlepší. ****

12. Too late (recenze)
Colleen Hoover kromě knihy It ends with us letos vydala (tedy spíše zveřejnila) novelu Too late. Tahle trochu temnější a vážnější new adult kniha si ihned získala pozornost fanoušků a samozřejmě i tu mou. Too late mě jednoduše naprosto dostal. *****

“He hugs me. That's all he does. He hugs me tightly without a word, yet I can feel everything he's saying.” 

13. The other side of gravity (recenze)
Tahle vesmírná dystopie je jedna z nejlepších. Na prvních stránkách vás chytne a už nepustí. Hlavní hrdinka Sophelia je otrok na planetě Lindu a díky mladému obchodníkovi Maxtonovi se stává volnou a společně utíkají pryč. Zní to obyčejně, ale pozor. The other side of gravity je neskutečně originální a čtivá kniha, která by vám neměla uniknout. *****

14. The forbidden wish
Ah, jak já tuhle knížku zbožňuji. Nikdy jsem nebyla velký fanda Alladina, ale The forbidden wish mé předsudky zcela překonalo. Příběh je naprosto skvělý, postavy taktéž a novela, které knihu doplňuje, kvalitu celého příběhu ještě zvyšuje. Zahra je navíc naprosto skvělá! ****

“You can’t choose what happens to you, 
but you can choose who you become because of it.” 

15. Passenger (recenze)
Máte-li rádi německou knižní sérii Drahokamy a hledáte něco podobného a možná o něco víc dobrodružnějšího, Passenger se nabízí jako skvělá volba. Etta je nadanou houslistkou, jenže jedno z jejích vystoupení nejde podle plánu. zcela nečekaně a nedobrovolně Etta opouští 21. století a ocitá se v 18. století na lodi plné námořníků. Kniha vás vcucne do víru neověřitelného děje a společně s hlavní hrdinkou procestuje obrovskou část historie. No není to paráda? ****

16. The hating game (recenze)
Loni jsem si neskutečně oblíbila vtipné romantické příběhy a tenhle je jeden z nejlepších. Milujete-li vtipné a klišoidní knihy stejně jako já, tak mi věřte, že The hating game by se brzy mělo objevit ve vaší "currently-reading" poličce. *****

“It's a corporate truth universally acknowledged that workers would rather eat rat skeletons than participate in group activities.” 

17. It ends with us
Divíte se? Colleen Hoover je bohyně a cokoliv, co napíše, je skvělé. Podle mne je It ends with us navíc tou nejlepší knihou, kterou zatím napsala. Naprostá dokonalost. *****

18. Čáry života
Nečekala jsem to, ale je to tak. Čáry života jsou naprosto parádní a čtivé. To prostě chcete a musíte mít. Už za chvíli vycházejí. ****

19. Illuminae (recenze)
Mou snad nejočekávanější knihou loňského roku byla Illuminae a vůbec nezklamala. Kdyby Goodreads udělovalo cenu také v kategorii "nejkreativnější kniha roku", vsadila bych ruku do ohně za to, že by jí vyhrálo Illuminae. Nebude to znít vůbec přehnaně, když řeknu, že jsem se s podobnou knihou ještě nesetkala. *****

20. A court of mist and fury (recenze)
Tuhle knihu miluji! Miluji! Jsem její obrovský fanda. Oproti prvnímu dílu je tahle snad milionkrát zajímavější, akčnější a čtivější. Jednoduše nemá slov. O Rhysandovi ani nemluvě. *****

“He thinks he'll be remembered as the villain in the story. But I forgot to tell him that the villain is usually the person who locks up the maiden and throws away the key. He was the one who let me out.” 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

4 komentáře:

  1. Já se snad letos konečně dostanu k Dám ti slunce. Koupila jsem si ji už někdy v létě, ale vždycky se objevilo něco jinýho.. Dospělost je mýtus mám v plánu koupit kamarádce k svátku, tak uvidíme, jestli si ji nakonec nenechám :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ell: Všechno zní a vypadá dost zajímavě :) Nejvíc mě zaujala samozřejmě Illuminae, která už je na cestě ke mně a co se týče romancí, tak Swear on this life. Nemám ale moc zkušeností s knihami v angličtině, takže bych potřebovala malinko poradit. Myslíš, že je možnost, že bych tuhle knihu sehnala někde v knihkupectví v oddělení knih cizojazyčných nebo si ji koupit na nějakém zahraničním eshopu? Předem díky za odpověď, tahle kniha mě vážně zaujala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Největší výběr cizojazyčných najdeš v paláci knih na Václaváku. Jinak mohu doporučit eshop bookdepository.com, které je snad nejlepší. Nemá žádné poštovné a posílá do téměř celého světa.

      Vymazat