Beauty in the ashes

2/09/2017



Stejně jako v každé new adult knize i tahle pojí dva silné a napjaté životní příběhy. Caelan jako teenager objevil celou svou rodinu zavražděnou. Sutton též neměla nijak pěkné dětství a to kvůli svému nevlastnímu bratrovi. Když se ale přestěhuje do bytu hned naproti Cealanovi, zjistí oba, že svá břemena nemusí nést sami. A nejdřív se samozřejmě musí přestat nesnášet. 

Do Beauty in the ashes jsem se pouštěla zcela bez jakéhokoliv očekávání. Jak už to u mne bývá, narazila jsem na knihu ve slevě na amazonu. Příběh se z počátku ničím neliší od ostatních new adult knih. Klišé sem, klišé tam. Kluk má problémy, holka má problémy, nemůžou si přijít na jméno, bum a už jsou spolu. To už tu bylo snad milionkrát. Po maličkatých krůčcích se ale kniha dostává ze spárů předsudků a mění se ve velmi originální a realistický příběh dvou zkroušených duší, které potřebují v tom druhém najít pochopení a oporu. 

Z knihy jsem si absolutně sedla na zadek a až do konce jí nedala z ruky. Jinak to nešlo. S tak absurdně a neskutečně poutavým psaním jsem se už dlouho nesetkala. Vážně dlouho. Pro mne tohle rozhodně nebude poslední kniha od Micalei Smeltzer. Tahle mladá dáma to totiž opravdu umí. Během chvíle budete nad knihou bulet a toužit se podívat na poslední stránku. Protože prostě budete chtít vědět, jak to skončí. 

Čím se ale Beauty in the ashes podstatně liší je její neuvěřitelný konec. Vždy si říkám, proč musí všechny tyhle knihy končit úplně stejně? Přehnaným a nereálným happy endingem? Vždyť to jde i jinak. Originálněji. A jakože fakt to jde! Tahle kniha je důkaz. Autorka totiž příběhem tak moc otřásla a kompletně vše změnila, že byste jistě ani ve snu neuhádli, jak to celé nakonec dopadne. Sama jsem dost koukala. Konečně jsem hlavně měla pocit, že čtu knihu, která vůbec nemusí být jen fikce a pohádka. 

Někoho už může štvát, že snad vše přirovnávám ke Colleen Hoover. Řeknu to tedy stručně. Beauty in the ashes je podstatně lepší jak CoHo a její hity jako Ugly love nebo It ends with us. 

Název: Beauty in the ashes
Série: Samostatní kniha
Autor: Micalea Smeltzer
Datum vydání: 1. července 2016
Počet stran: 413

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Romány moc nemusím, ale hezká recenze :)

    http://katiehoral.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat