Ledová krev


Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, v němž vše ovládá led. Ovšem ona sama má moc ohně a žáru – a to se v tomto krutém světě trestá smrtí. Takže po smrti své matky se přidává k rebelům, kteří chtějí zničit ledového krále. Ovšem než se stačí zapojit do boje, je polapená a donucena bojovat proti nejlepším bojovníkům svého nepřítele. Jestliže turnaj přežije, má jedinečnou šanci zničit šíleného krále. Ale skončí tím utrpění lidí v království. Plamen a led jsou v tomto světě nepřátele na život a na smrt, ovšem společně by mohly vytvořit sílu, která by mohla změnit vše. 
Ledová krev sice vychází až na konci prázdnin, ale díky tomu nejúžasnějšímu CooBoo se mi naskytla možnost si jí už teď přečíst. A rozhodně je o co stát. Tenhle skvělý mix Rudé královny a Skleněného trůnu je naprostý must-read pro všechny milovníky fantasy. Tenhle příběh navíc slupnete jako malinu. Není úplně nejtenčí, ale děj se odvíjí tak hezky svižně, že se ani nenadáte a je konec.

A čem to celé je? Někdo ovládá sílu ohně, někdo zas ledu. Jen těch Ohnivých je vskutku málo. Ledový král je navíc doslova honí jako lovnou zvěř. Není se tak čemu divit, že je hlavní hrdince Ruby neustále opakováno, ať svou sílu skrývá. Ta je ale neskutečně paličatá a samozřejmě dělá přesný opak. Po nečekané smrti své matky se dostává na několik měsíců do vězení, kde se moc neohřeje (ehm, doslova), jelikož se jí daří za pomoci dvou neznámých Ledových uprchnout. jejím útočištěm se stává opatství plné mnichů, kde na ní čeká velký úkol - zničit ledového krále a jeho moc. 

Takže, odsouvám svoje předsudky stranou a uznávám, že je to vcelku dobrý příběh, který si čtenáře získá hlavně svou čtivostí. Snad ve všem uvidíte element jiné populární knihy, ale i přesto se nebudete nudit. Hlavní hrdinka Ruby je dost často na zabití a věřte mi, že to budete cítit stejně. Jejím přesným opakem je Arcus - tajemný mladík, který si s Ruby nijak neláme hlavu. Panečku, u toho jsem se tak bavila. Skvělý! Mínusem je Rubyina nerozhodnost. Ta holka fakt neví, co chce. A to, jak z ní autorka hned dělá největší zachránkyni a bojovnici, taky nebylo úplně uvěřitelné. 

Líbil se mi svět, do kterého Elly Blake svůj příběh zasadila. Líbily se mi schopnosti, které sice byly jednoduché, ale překvapivě poutavé. Líbil se mi hlavně Arcus (ten kluk je skvělý, za to prvotní hejtování vůči Ruby mu dávám palec nahoru). Moc mne nebral ledový král ani jeho zápasy šampionů, které autorka nijak moc nepropracovala. Nelíbila se mi otravná Ruby a její nerozhodnost a v neposlední řadě dávám mínus za ten neskutečně předpovídatelný zvrat na konci. Kdo to nečekal? To samé dělají v poslední době snad všichni. 

Můžete se divit, proč jsem dala knize rovnou čtyři hvězdičky. jenže ono to je celé tak moc čtivé a vtipné, že jsem si nemohla pomoci. No dobře, velký vliv na ty čtyři hvězdičky má samotný Arcus. Rozhodně od Ledové krve ale nečekejte žádný epic příběh velkolepých rozměrů. Je to nenáročná a celkem krátká knížka, která vás na jedno či dvě odpoledne krásně zabaví. Na pokračování si už teď brousím drápky. další jednoduchý a lehoučký díl určitě uvítám.

Děkuji, CooBoo, za tuhle supr knížku.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

1 komentář:

  1. Další rychločtenář! :D Já jsem zatím přečetla jen pár kapitol, ale zatím souhlasím ;)

    OdpovědětVymazat