Láska & gelato


Lina tráví prázdniny v Toskánsku, ale rozhodně nemá náladu na pláže nebo slavné památky. Je v Itálii jenom proto, že si máma před smrtí přála, aby poznala svého otce. Ale proč by měla poznat otce, který se za šestnáct let jejího života ani neukázal? Jediné, po čem Lina touží, je jet domů.

Pak se jí ale dostane do rukou deník, který si její máma vedla, když žila v Itálii. A Lina najednou objevuje magický svět tajných lásek, nádherného umění a skrytých pekáren. Svět, který ji okouzluje a vede k tomu, aby odhalila tajemství, které změní vše, co si Lina myslela o mámě, otci, a dokonce i sama o sobě. Mnozí lidé jezdí do Itálie jen kvůli lásce a zmrzlině, ale někdy tam objeví mnohem víc.
Pohodlně se usaďte a do jedné ruky ideálně přiberte kýbl zmrzliny. K téhle knize se to bude vyloženě hodit. Navíc si během chviličky budete přát být v Itálii a zažívat s Linou všechna její dobrodružství. Čistě průměrný naivní příběh se navíc velmi rychle změní v něco, co jen tak nedáte z ruky a za to já zas dám ruku do ohně. Jakože fakt. 

Letní románky s kapkou dobrodružství, humoru a především vzdálených destinací jsou to pravé ořechové pro mě. Ačkoliv jsou všechny na jedno brdo, nedokáži jim říci ne. Proč se čas od času trošku nezasnít? Tuhle novinku od CooBoo jsem původně ani neplánovala číst. Říkala jsem si, že to vážně musí být pro mladší čtenáře. A víte co? Není. Naprosto jsem si knížku užila a to samé bych prohlásila určitě i za pět let. 

Láska & gelato je ten typ knížky, kterou budete schopni slupnout za jedno odpoledne. Není tlustá a hezky rychle uteče. Především v sobě pojí hned dva napínavé příběhy - v první řadě příběh samotné Liny, která se po smrti své maminky stěhuje na léto do Itálie ke svému otci. zcela nečekaně se jí tak mění celý život a potkává spoustu nových skvělých lidí. Do cesty se jí dostává deník její matky, díky kterému se více přiblíží Florencii a především pozná, co vše její maminka kdysi na stejném místě prožívala. Strávit tam léto nakonec není tak hrozné, jak si zpočátku myslela. 

Dost mile jsem překvapená ze samotných postav. Konečně tu totiž máme letní romantiku bez klasicky naivních a otravných puberťáků. Lina i její nový kamarád Ren jsou totiž strašně sympatičtí a pohodoví hrdinové. Úplně mne mrzí, že je Láska & gelato samostatně stojící kniha. O těchto dvou bych byla schopna číst dál a dál. Především jsem si oblíbila nesmírně vtipného a milého Rena

Láska & gelato je neskutečně parádní jízda, během které budete Lině závidět Florencii a celé její akční léto. Hned bych sama do Itálie jela. V květnu příštího roku vydá Jenna Evans Welch novou knížku v podobném duchu s názvem Love & luck. Podíváme se v ní do krásného Irska. 

CooBoo, mockrát děkuji za recenzní výtisk této knihy.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

2 komentáře:

  1. Knihu som dnes dočítala a absolútne som sa do nej zamilovala ! A tiež chcem viac hlavných hrdinov! ♥ Preto som neskutočne šťastná, že sa objavia aj v Love & luck :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně napsané, na knihu jsem už narazila na různých místech, ale stále jsem se nedostala k tomu, abych si jí také pořídila. Říkala jsem si, že by to byla ideální četba pro letní dny, ty už pomalu končí (hodně, hodně pomalu) a jí pořád nemám. :D

    OdpovědětVymazat