Můj čtecí koutek snů + 15 tipů na jednoduché knihy v angličtině, které zvládne i začátečník

Jak vypadá vaše knihovna? Je to ten nejoblíbenější kousek vašeho bytu či domu? Několik let jsem se svou knihovnou spokojená byla, ale v posledním roce pozoruji, jak mi nevyhovuje. Díky Biano.cz jsem se tak mohla zamyslet nad tím, jak by měl vypadat můj ideální čtecí koutek. 

Co mi momentálně vadí? Police jsou moc široké, ideálně na dvě řady, ale to je opravdu v lásce nemám. Tím pádem zabírá knihovna vážně dost místa. Ačkoliv by někdo mohl říct, že je má knihovna super, mne příjde také dosti jednotvárná a nudná. Ani pravidelná reorganizace knih mnohdy nepomáhá. Co víc? barevně ani neladí. Celá má současná knihovna se skládá ze tří částí, nicméně jeden kus je v zcela jiném dekoru. To se stává, kdy Ikea z čista jasna přestane určitý odstín vyrábět. 

Takže by to chtělo něco nového, živějšího a světlejšího. Přes Biano.cz jsem našla tuhle naprosto skvělou knihovnu TemaHome Berlin 150, která zcela vystihuje mé představy. Stále stejně se opakující jednotvárné police jsou vážně nuda, proto bych nejraději šla do těchto nepravidelných a moderních. Ideálně bych postavila dvě vedle sebe, aby opět pokryly celou délku zdi. 


Co mi už léta doma chybí je křeslo. Takové to pořádné a krásné křeslo na čtení. nad nějakým takovým doslova sním. Bohužel málo prostoru si vybírá svou daň a tak do bytu žádný velký ušák nedostanu. Jedno mne přesto ale zaujalo. Není vůbec velké a na první pohled na mne dýchá pohodlím. Jmenuje se Hampstead od Cosmopolitan design. tento kousek si zcela dokážu představit mít doma. Ještě k tomu měkoučkou deku, kávu a skvělou knihu. 


Co by to byla knihovna bez kupy skvělých knih. Já osobně jsem velký milovník knih v anglickém jazyce. Nic jiného už téměř nečtu. Navíc se i často setkávám s tím, že si ti, kteří o četbě v anglickém jazyce přemýšlí, neví rady s výběrem titulů. Podobný článek napsala již před třemi lety. Za tu dobu jsem přečetla opravdu velkou spoustu knih. Pro dnešek jsem tedy vybrala 10 titulů, do kterých se (snad) bez problémů budou moci pustit i začátečníci s četbou v angličtině. Některé z nich navíc najdete i na Martinus.cz.




Contemporary



Právě contemporary příběhy jsou často těmi nejjednoduššími na čtení. Přesvědčit se o tom můžete například u knihy Everyrything, everything. Knihu jsem četla pár týdny a až jsem se musela divit, jak lehce a jednoduše se příběh četl. Pro někoho, kdo s knihami v aj začíná, je to skvělá volba. 

Did I mention I love you sice vyšlo nedávno v překladě, ale já po knize sáhla v angličtině a udělala jsem dobře. Obsahově je to sice příběh opět na jedno brdo a nesmírně klišoidní, ale to je právě čas od času potřeba. V originále jsem neviděla žádné překážky a i ti méně zkušení v angličtině jej jistě přelouskají. 

The odds of loving Grover Cleveland si dle mého názoru zaslouží mnohem větší pozornost. Pojí v sobě romantickou linku a děj týkající se duševních poruch. Celek tvoří velmi citlivý a jedinečný příběh, který si mne ihned získal. Úroveň angličtiny mi v tomto kousku nepřipadala nijak těžká, takže například příznivci příběhu 13 reasons why z ní budou jistě nadšení. 

jste-li fanoušky třeba nějakého seriálu či filmu, tak se jistě dokážete vžít do hlavní hrdinky knihy Geekerella Elle. Ta od malička miluje sci-fi seriál Starfield. Jenže se chystá nové filmové zpracování a do hlavní role Federation Prince Carmindora je obsazen herec Darien, kterého Elle vůbec nemá ráda. Ale co když ale Darien není tak povrchní, jak se zdá? Tahle knížka je naprosto roztomilá a vtipná. Čtenáři, kteří moc netuší, co to jsou to fandoms a cony, asi budou lehce tápat, ale jinak mohu knihu vřele doporučit. Pod prsty vám bude rychle ubíhat a neskutečně se pobavíte.

Máte chuť si trochu pobrečet? Pak tu je kniha Dear life, u které vám budou slzy téct proudem. 4 zcela odlišní mladí lidé Hollyn, Jace, Daisy, a Carter si ve svém životě prožili již dost. Jejich cesty se spojí v programu s názvem Dear life, který se snaží lidem pomoci překonat těžké období a najít opět důvod, proč žít. Myslím, že by se tento příběh mohl líbit především fanouškům Colleen Hoover. Nebudete se od něj moci odlepit a zela vás pohltí. 

Under rose-tainted skies - Tato kniha se velmi podobá již zmíněné Everything, everything. Norah nevychází ven. Bojí se všeho. Představa velkého množství lidí na jednom místě jí děsí. Pak se ale hned naprosti nastěhuje rodina se synem v jejím věku. kvůli Lukovi je později odhodlaná překonat svůj strach a začít žít svůj život. Tento kousek může čas od času vypadat jako trochu těžší čtení, ale ve finále je celý příběh moc hezky a snadno pochopitelně vykreslen, že vám to ani vadit nebude.

Jako poslední contemporary knihu jsem vybrala další titul s dosti smutným motivem Playlist for the dead. Sam prožívá opravdu těžké období. jeho nejlepší kamarád Hayden spáchal sebevraždu a Sam netuší proč. Do rukou se mu ale dostane playlist plný písní, které vystihují Haydenův život a důvod k sebevraždě, a také dopis na rozloučenou. V něm je napsáno, že po poslechnutí všech písní Sam pochopí, proč se k takovému kroku Hayden odvážil. Sam navíc bude muset otevřít oči okolnímu světu a lidem a pochopit, že nic není tak růžové, jak se zdálo.



Fantasy


Z Cage of deceit jsem ještě pořád odvařená. Tak skvělá, akční a originální fantasy kniha je často nevidí. Jen je i v tomto případě škoda, že kniha patří mezi ty málo známé. Co se týče jazyka, tak ten je o něco náročnější, takže bych příběh doporučila spíše někomu. kdo už za sebou nějakou tu fantasy knihu v AJ má. Rozhodně ale není vůbec těžká a vřele jí všem doporučuji. To stejné platí i o pokračování s názvem Cage of darness

Pro mladší čtenáře tu je pak například klasická paranormální young adultka Collide. Zajímá vás, co se stane, když se dostanete do paralelní verze svého života? Přesně to vám ukáže tahle knížka, kterou budete mít slupnutou za chviličku. 

Firstlife byla láska na první pohled. Autorka velmi nápaditě představuje svět, kde si ještě během svého života musíte vybrat ze dvou světů, kam se po smrti dostanete. Není to ale vůbec jednoduchá volba, hlavně pro ty, kteří si vybrat nechtějí. 

Další velmi jednoduchou napůl fantasy, napůl sci-fi knihou je The other side of gravity. Četla jsem jí sice už před lety, ale stále na ní vzpomínám v tom nejlepším. Do ní se stejně jako já prostě musíte bezmezně zamilovat. 

Blythewood je, jak já tomu tak říkám, hodně holčičí verze Harryho Pottera. Chudá a osiřelá Ava se shodou velmi nepěkných okolností dostává do internátní školy. Není to ale ledajaká škola. Brzy na to zjistí, že magie existuje a že její život už nebude takový, jaký býval.



Romantika


A pokud YA a fantasy není váš šálek kávy, za to romantika ano, tak tu mám dva skvělé tipy. Tím prvním je naprosto skvělá a vtipná kniha The hating game. Lucy a Joshua jsou kolegové, jenže. ze srdce se nenávidí. Alespoň to tak vypadá. Jejich každodenní eskapády však stojí za vaší pozornost. Jistě se u knihy pobavíte. 

A na konec musím zmínit titul Who's that girl?. Edie nemá v poslední době příliš štěstí. Navíc se nedobrovolně stane tou, kdo zničí svatbu svého bývalého přítele. Tuhle knížku jsem si maximálně užila a věřím, že si jí užijete i vy. 

A jak by měl vypadat ten váš ideální čtecí koutek snů?

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

1 komentář: